19 Temmuz 2013 Cuma

!f İstanbul , hoşgeldin,sefalar getirdin.

!f istanbul,welcome :)

!f istanbul nedir mi diyorsunuz?

Gelin sizi bilimsel sayılabilicek tanımıyla tanıştırayım;

''!f İstanbul Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali, on bir yıldır 70.000 kişilik izleyici kitlesiyle kültür sanat camiasının yakından takip ettiği, dünyanın her yanından farklı bakışları sinemaseverlerle buluşturan ve düzenlediği partiler, atölyeler ve çeşitli etkinliklerle programını zenginleştiren bir oluşum.
Her yıl İstanbul 'da, Ankara'da ve 2012 yılından itibaren İzmir'de AFM ve Cinebonus Sinemaları'nda Şubat ve Mart aylarında izleyicisiyle buluşan festival, filmleri farklı ve güncel bölümler altında toplayarak izleyicisine ulaştırıyor.''

Zaten www.ifistanbul.com diye girdiğinizde de geçmiş yıllarda zihinlere kazınanlar,bu senenin (ne yazık ki geçen pazar festival bitti :(( ) favorileri ve çeşit çeşit kategoriler sizleri karşılayacak.


Ben şahsen üzülerek söylüyorum ki bu güzeller güzeli kültür etkinliğini geçen sene dikkatlice takip etmeye başladım,önceleri reklam panoları olsun kulaktan duyma bilgiler olsun haberim vardı organizasyondan,ama hiç bilet alıp filmleri izleme fırsatım olmamıştı. Öyle ki zaten !f istanbul yalnızca bizler gibi film delilerine ve sinemadan kopamayan kültür mantarlarına hitap ediyor ve inanın bana bu kültür mantarları düşündüğünüzden de fazla varmış meğer türkiye'de. Bunu daha !f istanbul internet sitesinde bu senekki filmlerini ifşa ettiği günün daha ilk saatlerinde bazı filmlerin biletlerinin tükenmiş olduğundan anlayabiliriz.Kendi adıma konuşmak gerekirse ben gerçekten şok olmuştum.Ama bir yandan da,etrafımızda biz belki de zar zor ayırt ederken sayıları gittikçe artan entellektüel azınlıkalr var.Ve ne mutlu bize ki,bu azınlıkların her bir üyesi genç insanlar,yani bizler.Liseliler,üniversiteliler,erasmusçular,Maturacılar,Abiturcular,Mastercılar .. :)

Geçen sene dediğim gibi daha bu camiaya yeni yeni atıldığımdan mütevellit ve şapşirik bir şekilde sanki bilet kalmadığını bilmiyormuş gibi festival filmleri gösterilmeye başladığı gün bilet almaya gittiğim için,doğal olarak hiçbir salon/semt/saat/filmde yer bulamamıştım.
O yüzden bu sene bir arkadaşımla elimizi çabuk tutup internetten 8 filmi gözümüze kestirdik.
Bu sene kendimce favori olarak belirlediğim filmleri paylaşmak istiyorum:
-Nuit#1 ( ne yazık ki o gün acil bir işim çıktığı için gidememiştim,ama çok gariptir ki o kadar konusu ve görüntüleriyle herkesin dikkatini ilk çeken filmlerden sayılmasına rağmen izleyenlerin memnun kalmadığını işittim. Yan bir nevi acil işimin çıkması isabet olmuş )
-She Monkeys
-If a tree falls(şahsen aralarında en akıllı mantıklı bulduğum ve beni en çok etkileyen filmdi.Daha doğrusu film değil belgeseldi,adından da anlaşılacağı gibi çevreci faalyetlerin ne denli tehlikeli olabileceğine ışık tutmuş,salonun full olmasından hemen ''aa bu Oscar'a aday gösterilmişti doğruuu ! '' diye aklınıza geliveriyor.)
-Hit so hard ( Konusunu okuduğumda bir cümlede şöyle diyordu: ''Kurt Cobain'in hiç görmediğiniz aile yaşantısından ve Courtney Love Cobain'le olan evliliğinden ve çocuğuyla olan görüntüler'' bu da beni direkt ''Satın Al'' a yönlendirdi haliyle.. )
-Love (yine tabii ki konusu çok dikkatimi çekti,2035 yılında uzayda mahsur kalan bir astronotun ufaktan çıldırmaya başlaması.Tabii ki ilgimi çeken kısım ''çıldırma'' değil,uzayda roketin içinde hapsolan birini hayal bile edemezken,görüntüleri merak ediyor olmamdı.Beğendim,eğer bir yerlerden temin edebiliyorsanız temin ederim,ancak felsefe sevmeyenlere tavsiye etmiyorum 'hayatın anlamı' etrafında döndüğü için sıkılabilirsiniz dikkat !)
-The Weekend(gitme fırsatı bulamadığım bir diğer aşk filmi,ikisi de aynı gündü zaten dolayısıyla iki biletimiz yandı,olsun sağlık olsun :) ama hala aklımda dvd'cime en yakın zamanda sipariş ettiricem,kaçmaz ! )


İşte bu seneden bu kadar,bu arada izlemeye fırsat bulamadığım bir diğer 2012 !f istanbul filmi de şuan bilgisayarımın yanında bana bakıyor,birkaç dakika içinde bu yazıyı yayınlayıp ''Take Shelter'' isimli filme başlicam.Belki de bu yazıyı yazmak ona bakıp aklıma gelmiştir :)

Evet sevgili okurlar,bugünlük kültür köşemizin de sonuna geldik.
Yarın İstanbulModern'de Van Gogh sergisini gezeceğim ve ilk izlenimlerimi,görüşlerimi hiiiç geciktirmeden sizlerle paylaşacağım.
Herkese iyi geceler ! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder