27 Temmuz 2013 Cumartesi




Russel Crowe'u A Beautiful Mind ve Gladiator dışında neredeyse hiçbir filminde beğenemedim gitti.

[Ve tabii Gladiator>A Beautiful Mind]

Ama oyuncunun bu iki filmde hakkını vermezsek ayıp ederiz,orası ayrı...

Yakın zamanda kardeşi Tony Scott'ın intihar haberini aldığımız Ridley Scott şu ana dek biz sinemaseverlerin dünyasına çok fazla katkıda bulundu...Benim sıralamama göre baştan sona doğru Gladiator,Alien,True Romance (her ne kadar izlerken bana çok vasat gelmiş olsa da filmde izleyiciyi kendine çeken bir şey var ..),Blade Runner vsvs..









Ama dediğim gibi Gladiator bambaşka..

Gladiator'dan ziyade onu o havaya sokan unsurlar aslında.

Başta müzik tabii ki.

Müzik konusunda teşekkür etmemiz gereken isim önceleri The Dark Knight ve Inception'da da şaşırtıcı bir şekilde karşımıza çıkmış Hans Zimmer.

Onu çoğunlukla Avrupa'da gezilen resim/heykel sergilerinin multimediası çok ve çeşitli olan bölümlerinde;özellikle video gösterimlerinin arkafonunda çalan iç titretici o müzikten de tanımak mümkün.

Şöyle alayım sizi...



Lise Gerrard ve Hans Zimmer ortak yapımıdır ..
Bu müziği dinleyip de etkilenmeyecek tek bir kişi tanımıyorum , ya siz?

Gladiator'un konusunu/özetini/karakter analizlerini vs yazmak gibi bir niyetim yok .

Eğer soracak olursanız,siz 149 dakikanızı ayırıp filmi izleyin,sindirin...sonra konuşalım derim...

Haydi size iyi seyirler&bana da iyi geceler !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder