27 Temmuz 2013 Cumartesi

Oscar'13 raporu:check

Merhabalar !

Yine bir ayın ilk gününün ilk saatlerinde sizinleyim.

Bu sefer gündemde hepimizin sabırsızlıkla beklediği 'Oscar Gecesi' var .

Evet 24 Şubat Pazar gecesi için şimdiden hazırlıklar başladı.

Hollywood'daki hazırlığı demiyorum ama,benim cephemdeki hazırlık :)

Öyle ki sömestr tatili sonrası önümde 4 aylık bir okul dönemi olduğu için , böyle küçük tarihleri kendimi motive etmek ve bu sayede derslerden sürmenaj boyutuna sürüklenmemek için kesinlikle değerlendirmeye bakıyorum.

Gelelim Oscarlara.. İşte bu yılki önemli adaylıklar :


En İyi Film :

-Argo(bir bölümü ülkemizde çekilmiş)
-Django Unchained
-Life of Pi
-Lincoln
-Zero Dark Thirty
-Les Miserables
-Silver Linings Playbook
-Amour
-Beasts of the Southern Wild

Bu filmler içinde şuana kadar izleme şansını yakaladıklarım Argo,Life of Pi,Silver Linings Playbook. Sırada Les Miserables ve Amour var. Ama hedefim 24 Şubat akşamına kadar  bu listedeki tüm filmleri izlemiş olmak. Her yıl alışkanlık oldu artık yapıcak bişey yok :)

Argo içerik olarak hem yaşanmış bir olayı konu aldığı için , hem de yarı dokumenter nitelikte olduğu için benim tam da bayıldığım film türü kategorisine giriyor. Hem yönetmen koltuğunda olan,hem de oyuncu olarak filmde yer alan Ben Affleck'i tebrik etmek gerekiyor.

Silver Linings Playbook ise bu üçü arasında en beğendiğim. Bradley Cooper ve Jessica Lawrence zaten daha en baştan yürekleri fethediyor. Ama oyunculuklar vizyonun da önünde. Bunu okuyan herkesin kesinlikle tereddüt etmeden izlemesini tavsiye ederim. Robert De Niro da filmdeki varlığıyla içinizi ısıtacak ve hem güldürüp;hem ağlatacak hafiften :) Kısaca,bu filmde her şey var.

Pek konuşulan ve duyduğuma göre 15 saniyesi için bile 3 ay uğraşılmış , yönetmen Ang Lee'nin edebiyat uyarlaması büyük yapımı Life of Pi'ye gelince,nereden başlasam bilmiyorum çünkü açıkçası filmin kendisini değil mesajını beğendim yalnızca. Bu hikayeden, film gündeme gelmeden çok çok önce -aynı zamanda Pulitzer Prize'a da layık görülmüş- romanı sayesinde haberim olmuştu ve kitabının yarattığı etki üzerine filmi de epey merak etmiştim ama ne yalan söyliyim biraz hayal kırıklığı oldu benim için.Yalnız şöyle de bir gerçek var ki , sanırım filmde dünya üzerindeki en muhteşem kaplan oynatılmış,sözün bittiği yerde nam-ı değer tigeeeeer :)

Gelelim diğer merak edilen adaylıklara ,

En İyi Yönetmen :

-Ang Lee,Life of Pi
-Steven Spielberg,Lincoln
-Michael Haneke,Amour ( gönlüm burada)
-Benh Zeitlin ,Düşler Diyarı
-David O. Russell,Silver Linings Playbook


En İyi Erkek Oyuncu :

-Daniel Day-Lewis,Lincoln
-Joaquin Phoenix,The Master
-Denzel Washington ,The Flight
-Bradley Cooper,Silver Linings Playbook
-Hugh Jackman,Les Miserables

En İyi Kadın Oyuncu :

-Jessica Chastain,Zero Dark Thirty(filmi henüz izlememiş olsam da,Jessica Chastain candır !)
-Naomi Watts,The Impossible
-Jennifer Lawrence,Silver Linings Playbook
-Emmanuelle Riva,Amour
-Quvenzhane Wallis,Beasts of the Southern Wild


İşte en merak ettiklerimiz:)

Ben şahsen temposu çok yüksek,yorucu ve abartısıyla çalışmakla geçen 4 ay sonrasındaki bu güzelim 2 haftalık sömestr tatilimin her gününün tadını çıkarmaya bakıyorum.Çünkü çok geçmeden aynı tempo tüm hızıyla devam edecek,enerji toplamam şart.
O yüzden bu iki haftaki sloganım : ''keyfim bilir.''
Keyfim de çoğunlukla film veya kitaplarımdan yana olduğu için,haliyle ben de bol bol dinlenmiş oluyorum :)

Size de tavsiye ederim,bu günleri -çok değil bir iki hafta sonra-  çok arayacağız , benden söylemesi !

O zaman 24 Şubat'ta Los Angeles Dolby Theatre'da Emma Stone ve Seth MacFarlane'nin sunacağı o güzel akşamın ertesinde yorumlarımı bekleyin, şimdilik görüşürüz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder