27 Temmuz 2013 Cumartesi

Happy Easter to y'all

Merhabalaar :) uzun bir aradan sonra yine bir aradayız.
Yoğun bir çalışma dönemi daha geride kaldı ve şimdi mola vakti tekrar.
Evet, Paskalya tatilim ( bkz. Easter , bkz. Ostern ) an itibariyle başlamış bulunuyor .


İşte kafamda tasarladığım "okunacaklar" :
- Paulo Coelho , Kazanan Yalnızdır ( bu kitaba yıllar önce başlamıştım ve halen hatırlamakta zorlandığım bir sebepten yarıda bıraktım ,geri dönmek de nasip olmadı. Ama Coelho'nun The Alchemist, Brida ve 11 Hours'undan sonra okuduğum 4.ve sanırım en iyi kitabı olacak . Merak içindeyim :) )
- Patti Smith , Just Kids ( şuan 110.sayfasındayım ve kitap tek kelimeyle MUHTEŞEM. Her zaman merak ettiğimiz ve zaman yolculuğu henüz mümkün kılınmadığından merakımızın giderek arttığı bir
döneme ışık  tutuyor. Evet evet, tam bir dönem kitabı. Kitabın başlığında kast edilen "çoluk çocuk"
aslında sanatçı camiası, öyle ki Andy Warhol'un Fabrika'sındakilerden ara sokaklarda keşfedilmeyi
bekleyen  her biri birbirinden 'unique' sanatçılara dek uzanan bir camia. Hepsinin bir umudu, bi avuç eşyası ve ucuz kağıtlara çizdikleri eskizleri var. Yani her şeyleri :) )

- Lizbon'a Gece Treni ( henüz yeterli açıklama entry'si yapacak kadar ilerlemedim kitapta ama hiç de fena gitmiyor.. )

Filmlerime ise hala karar veremedim ama eminim birkaç tane Woody Allen olacak içlerinde. Evet,
içinizdeki sesi duyar gibiyim : " hani bu adamdan nefret ediyordun? "
Blogu okuyan bir arkadaşımın eleştirisinden yola çıkarak hemen kesin yargıya varmamam gerektiğini fark ettim ve Woody'nin bulabildiğim her filmini izlemeye karar verdim elimden geldiğince,sabrım
yettikçe ve zamanım oldukça her şeyden önce:)

Ve geçen hafta bu planı uygulamaya koyup Celebrity ve Cassandra's Dream filmlerini aldım biraz farklı bir tat almak için bundan.

Cassandra's Dream hakkında bir tek şey söyleyeceğim ve tanıyanlar bilir, bilenler tereddüt etmez ve koşup satın alır : farklı tür bir Match Point adeta.

Kısaca sevmemek elde değil.

Celebrity'de ise hoşlanmadığım belli başlı Woody-vari detayların yanı sıra, konu orijinal olduğundan çok da kötü değil elbette. Hele Leo diCaprio ve Charlize Theron ortaya çıkınca film adeta şenleniyor, bi güzellik geliyor :)

Bu hafta listeye ekleneceklerden sizi de haberdar edeceğim ve minik minik raporlar halinde buraya da not alacağım (açıkçası en çok da kendi değerlendirmelerim için)  .

Şimdilik benden bu kadar . Hepinize kocaman bir "iyi geceler " buradan.

Bu arada hazır yılın bu zamanı , şirin Paskalyamız bize uğramışken sizi eski bir postuma yönlendirmek istiyorum . 30.05.2012 tarihli "mutlu yumurtalar" yazısı. Çünkü ben okurken her defasında oldukça zevk almışımdır, tavsiye ederim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder